S obzirom da živimo u svetu naprednih tehnologija, jedno od ključnih pitanja kojima se danas bave preduzetnici jeste gde i kako da oglašavaju svoje poslovanje na internetu. Internet je postao najveće globalno tržište, pa kvalitetna online marketinška strategija pruža veliku priliku da unapredite vaš biznis, bez obzira čime se bavite.
Postoje razni načini da emitujete svoje oglase online, od Google Ads reklama pa do oglašavanja na društvenim mrežama, a jedan od ključnih oblika digitalnog marektinga poslednjih godina je svakako nativno oglašavanje. Oglašivači sve češće prepoznaju ovaj oblik internet oglašavanja kao jedno od ključnih rešenja u nastojanju da se zadovolje potrebe potrošača koje se neprestano menjaju i da se poboljša korisničko iskustvo. Predviđanja su da će do 2021. godine nativno oglašavanje ostvarivati prihod od 85 milijardi dolara na globalnom nivou.
U čemu je tajna nativnog oglašavanja, njegove efikasnosti i njegove sve veće popularnosti? Objasnićemo to na jednostavnom primeru – razmatranjem dva načina na koje se ljudi ophode prema sadržaju.
Prvi je pasivan način. Sadržaj koji dovodi do pasivnog posmatranja ne mora uvek da bude loš, ali retko dovodi do uspostavljanja dugotrajne veze između korisnika i brenda.
Drugi način je aktivan način. Ljudi posećuju web mesta sa profesionalno kreiranim sadržajem čiji je zadatak da zadovolji svakodnevne potrebe korisnika, da im da odgovor na pitanja gde, kako i zašto. Pomislite samo na broj ljudi koji svakodnevno proveravaju svoju email poštu, traže sportske novosti, sadržaje o zdravlju i lepoti, izveštaje o stanju na berzi itd. Deo tog profesionalnog sadržaja mogu da budu i nativni oglasi, jer su fleksibilni, nenametljivi i lako se mogu uklopiti u bilo koje web okruženje i bilo koju nišu. Samim tim, ovakvi oglasi pokreću kornisnika i podstiču ga na preduzimanje akcije, tj. na kupovin.
Nativno oglašavanje – glavne prednosti
Nativno oglašavanje daje brendovima dobru priliku da se lakše izbore za pažnju potencijalnih potrošača i da se ciljana publika poistoveti sa njima. Sam format nativnog oglašavanja predstavlja dragocenu priliku da se pažnja korisnika iskoristi za pokretanje onlajn trgovine preko upečatljivih i relevantnih nativnih kampanja.
Novi formati nativnog oglašavanja su dizajnirani specijalno za online kupce
Ovih dana, Ecommerce je u pravom procvatu širom planete. U SAD na primer, prodaja putem e-trgovine je porasla za 15% u proteklih godinu dana. Onog trenutka kada korisnici žele nešto da kupe, oni tragaju za lako dostupnim informacijama o proizvodima, za brzim i jednostavnim procesom kupovine, i za savršenom interakcijom između digitalnog i oflajn kanala trgovine.
Pomoću e-trgovine, trgovci imaju priliku da se vežu za srca, ali i za novčanike potrošača. Naravno, preduslov za to je razumeti šta kupci žele, pružiti im što relevantnije informacije i maksimalno olakšati postupak kupovine.
Ovde do izražaja dolaze formati nativnog oglašavanja. Inherentna priroda nativnih oglasa, uz savršeno korisničko iskustvo, direktno se vezuje za e-trgovinu. Kao rezultat imamo da nove forme nativnog oglašavanja koje se izrađuju prvenstveno za onlajn kupovinu, počinju da preuzimaju primat.
Ovakvi nativni oglasi omogućavaju doživljaj koji kupac ima kao kada kupuje u pravoj prodavnici, a istovremeno su prilagođeni istoriji online kupovine za svakog od korisnika pojedinačno:
- Od kataloga koji prikazuju proširenu realnost do interaktivnihi prikaza kao u video igrama, novi formati nativnog oglašavanja u e-trgovini eliminišu nepotrebne korake i omogućavaju bolje istraživanje svakog proizvoda.
- Uz pomoć veštačke inteligencije i algoritama koriste se prikupljeni podaci za stvaranje personalizovanih iskustava usklađenih sa prethodnim akcijama, interesovanjima korisnika za određenu grupu proizvoda i sa namerama koje je kupac imao u ranijim trgovinama. Svi ovi elementi rade zajedno na promociji trgovine kao primarnom cilju reklamne kampanje.
Moderni formati nativnog oglašavanja
Neki od najperspektivnijih formata nativnog oglašavanja nove generacije, koji su dostupni danas, i koje koriste brojne svetski poznate robne marke u e-trgovini su:
- Panoramsko nativno oglašavanje je uverljiv format koji privlači ljude na imerzivan način i korisnicima kroz neverovatno interaktivno iskustvo predstavlja brend. Oglasi sa opcijom posmatranja od 360° mogu da imaju i do 2 puta veću interakciju sa potrošačima.
- Format kataloga, omogućava potrošačima da kupuju direktno dok pregledaju katalog. Ovi oglasi dovode i do 5 puta većeg angažovanja kupaca.
- Dinamički oglasi za proizvode, originalno su napravljeni kao dinamički oglasi na mreži za pretraživanje ali su evoluirali uporedo sa razvojem modernih tehnologija. Ovakav način nativnog oglašavanja omogućavaju brendu da targetira potencijalnog kupca na osnovu prethodne kupovine ili samo na osnovu prethodnih pregleda. Rezultati su impresivni – brendovi koji se koriste ovakvim vrstama in-feed oglasa generisali su i preko 100.000 porudžbina kvartalno.
- Oglasi za mobilni novčanik (digitalni novčanik) šalju digitalne kupone sa vremenom i lokacijom pomoću kojih nakon potvrde identifikacije korisnika putem digitalnog novčanika korisnik može da kupuje na popustima. Oko 70% potrošača smatra da su oglasi za mobilni novčanik korisni, a gotovo dve trećine smatra da je veća verovatnoća da će kupovati nakon ovakve interakcije.
- Virtualana (VR) i proširena stvarnost (AR) omogućavaju brendovima da preko mobilnih uređaja ponude korisnicima zanimljiva iskustva i oglase koji se utapaju u fizičko okruženje. Uz pomoć ovih naprednih tehnologija, korisnici imaju slično iskustvo kao kada kupuju u maloprodajnim objektima.
Ako uporedimo rezultate ovih formata nativnih oglasa sa rezultatima drugih tipova oglašavanja lako možemo uočiti da imaju veće stope konverzije, veće angažovanje korisnika i veću stopu vraćanja potrošača na oglase.
U doba kada je iskustvo koje korisnici dožive veoma važno, prodavci moraju da stvore što više značajnih veza između brenda i njihove ciljane publike, a verovatnoća da će zbog toga biti uspešniji je veća. Nativni oglasi dizajnirani su tako da pomognu oglašivačima i makretarima da prevaziđu tradicionalni oblik reklame i da razmišljaju više o kvalitetu interakcije sa ciljanom publikom. Kvalitet nativnih oglasa, udružen sa unapređenim korisničkim iskustvom pokreće onlajn trgovinu. Tako je uticaj nativnih oglasa na trgovačke brendove vremenom postao ogromna.
Međutim, mnoge oglašivače muči pitanje kako i gde postaviti nativni oglas. Odgovor nije jednostavna, pa ukoliko ste zainteresovani za nativno oglašavanje, posetite sajt Nativemedia.rs i saznajte sve o ovoj efikasnoj marketinškoj formi.