Kao što već znamo, u poslovnom svetu vrlo je bitno kakav utisak ostavljamo na ljude s kojima se svakodnevno susrećemo. Način na koji nas poslovni partneri i klijenti doživljavaju direktno utiče na naš uspehu u poslovanju.
Kao savet za uspeh na poslovnim razgovorima često možemo čuti da je bitno kakav prvi utisak ostavljamo. Međutim, ovo ne važi samo prilikom prvog upoznavanja sa poslovnim partnerima, već pri svakom susretu sa njima.
O ovome svedoči i činjenica da su ljudi skloni tome da ozbiljnije doživljavaju profesionalce u uniformi i biznismene u poslovnim odelima. Detaljnije na temu kako stil utiče na poslovni uspeh možete pročitati u nastavku teksta.
Uniforma kao bitan aspekat turizma i ugostiteljstva
Uniforma u velikoj meri utiče na način na koji gosti percipiraju vaš ugostiteljski objekat. Od velike je važnosti da vaši zaposleni poseduju odgovarajuće uniforme, kako bi vaš hotel ili restoran dobili glas i ugled kakav zaslužuju.
Zato nije ni čudo što se u ugostiteljstvu velika pažnja polaže na kuvarske i konobarske uniforme. Danas, naručivanje uniformi predstavlja najlakši način da vlasnici ugostiteljskih biznisa svojim zaposlenima obezbede neophodnu uniformu za rad.
Bela boja kao simbol ugostiteljstva
Kako uniforma utiče na poslovanje u oblasti ugostiteljstva vrlo dobro pokazuje činjenica su gosti hotela i restorana vrlo skloni da primećuju uniforme kuvara, konobara i ostalog osoblja.
Ukoliko gost hotela vidi kuvara u urednoj i čistoj beloj uniformi, on će o vašem hotelu ili restoranu steći utisak da je to jedan ozbiljan objekat koji polaže na higijeni i svom ugledu. Takođe, bela boja je oduvek bila znak luksuza, zato klasična bela ugostiteljska uniforma doprinosi otmenom imidžu i ugledu vašeg biznisa.
Međutim, verovatno ste primetili da danas, u ugostiteljstvu sve popularnije postaju tamne boje kuvarskih i konobarskih uniformi.
Crna boja – simbol otmenosti i novina u poslovanju
Crna boja kuvarske uniforme prisutna je pre svega u restoranima sa konceptom otvorene kuhinje. Razlog tome je vrlo praktičan – na crnoj boji je mnogo teže uočiti eventualne mrlje od hrane koje mogu nastati prilikom pripreme hrane.
Kako u konceptu otvorene kuhinje gosti u svakom trenutku mogu videti šta se u kuhinji dešava, od velike je važnosti da kuvari uvek izgledaju uredno i čisto. Ovaj zahtev u velikoj meri olakšavaju upravo uniforme tamne boje.
Međutim, još jedan razlog je taj što crna boja doprinosi svojevrsnom imidžu restorana – gosti crnu boju povezuju sa nečim novim i modernim, pa tako crne ugostiteljske uniforme sve češće viđamo u modernim, novootvorenim restoranima sa posebnim konceptom poslovanja.
Ukoliko želite da vaš restoran stekne ugled modernog objekta sa autentičnim konceptom, možda bi bilo dobro da porazmislite o uniformama tamne boje.
Poslovna odijela kao uniforma svakog biznismena
Situacija nije ništa drugačija ni kod profesija koje ne podrazumevaju uniforme. Pogotovo u oblastima poslovanja kao što su marketing i prodaja, vrlo je važno kako će nas naši klijenti doživljavati.
Naravno, odelo ne čini čoveka. Ništa vam ne znači ni da se pojavite u najmodernijem i najskupljem odelu, ukoliko nemate iskustvo u svojoj oblasti i sposobnost da uspešno sklopite saradnju. Međutim, sigurno primećujete da je određen stil postao prećutni dogovor u poslovnom svetu.
Naime, i biznismeni imaju svojevrsnu uniformu: odelo, košulja, dobar sat i aktovka – vrlo lako ćemo se složiti da za mnoge ljude upravo ovako izgleda prototip jednog biznismena.
Kako da vaš stil doprinese uspešnom poslovanju?
Ljudi su prije svega vizuelna bića, a prvi utisak koji steknemo o nekome vezan je upravo za njegov stil odevanja. Prilikom važnih poslovnih sastanaka, koji treba da rezultiraju sklapanjem saradnje, posebno je važno kako ćete se obući.
Svojim odevanjem indirektno šaljete poruku o svom poslovanju. Ukoliko se na poslovni sastanak pojavite doterani i u poslovnom stilu, klijenti će vas ozbiljnije shvatiti. Doživeće vas kao osobu od poverenja, koja se razume u svoju oblast i zna kako da obavlja svoj posao.
Naravno, ovo ne znači da je nužno na svaki poslovni sastanak pojaviti se u odelu i kravati. Profesionalni stil možete postići i u nešto ležernijoj varijanti. Za muškarce je sasvim dovoljna elegantnija košulja u kombinaciji sa dobrim satom i sređenom frizurom.
Žene imaju malo više prostora da eksperimentišu – one se mogu odlučiti za elegantnu i poslovnu haljinu, pantalone sa sakoom ili suknju sa sakoom, a naravno, kao i u prethodnom primeru, sako može izostati. Elegantna i otmena košulja ili bluza biće sasvim dovoljne.
Kao što ste mogli pročitati, stil odijevanja ima mnogo veći uticaj na poslovni uspeh nego što se to na prvi pogled može učiniti. Od načina odevanja u velikoj meri zavisi kako će nas klijenti i poslovni partneri percipirati i kakvo će mišljenje steći o nama.Nadamo se da vam je ovaj tekst pomogao da steknete širu sliku o važnosti poslovnog stila za uspeh u poslovnom svetu, kao i da vam je dao korisne savete kako da pomoću stila zaposlenih unapredite svoje poslovanje u oblasti turizma.