
Najveći broj ljudi u našoj zemlji poseduje polovne automobile, a prosečna starost automobila je 17 godina. Iz tog razloga, veoma često dolazi do različitih kvarova na automobilima, a automehaničari uvek imaju pune ruke posla.
S obzirom na to da do ovih kvarova veoma često dođe u toku vožnje, važno je automobil što pre skloniti sa ulice, kako se ne bi napravila gužva u saobraćaju, koja je posebno izražena u glavnom gradu. Zato vam je u ovim trenucima potrebna opremljena šlep služba u Beogradu, koja će u najkraćem vremenskom roku doći do vaše lokacije i transportovati automobil.
Međutim, pojedini modeli automobila su skloniji kvarovima od drugih bez obzira na njihovu starost.
Ukoliko želite da saznate koji se modeli automobila najčešće kvare i koji su to kvarovi u pitanju, nastavite sa čitanjem ovog teksta.
#1 Alfa Romeo – automobil sa najčešćim kvarovima
Verujemo da se niste začudili što se na prvom mestu automobila koji se najčešće kvare našao upravo Alfa Romeo zbog njegove loše reputacije širom sveta.
Još od prvih modela ovog automobila, kompaniju bije loš glas – automobili su skloni čestim kvarovima. U zavisnosti od modela i godine proizvodnje, ti kvarovi su različiti, ali svaki model je imao svoju slabu tačku.
Stručnjaci su razlog za ove kvarove pronašli u kratkom vremenskom periodu razvijanja automobila – 3 puta kraće nego automobili istog ranga drugih proizvođača.
Vlasnici ovog automobila najviše se žale na probleme sa elektrikom, osovinom i vešanjem. Dok se vlasnici modela Alfa Romeo 159 najčešće žale na problem sa produvavanjem oko vrata, vlasnici onih modela koji imaju Twin Spark motor najčešće ističu da automobil troši više ulja nego što je optimalno. Nakon lošeg iskustva sa ovim motorom, on se nije koristio na narednim modelima.
Međutim, poslednjih godina Alfa Romeo, koji je pod vlasništvom kompanije Fiat već 35 godina, ohrabrila je buduće vlasnike i znatno unapredila performanse svojih vozila. Tako je Alfa Romeo Giulia zauzela čak 3. mesto na listi najpouzdanijih automobila srednje veličine. Doduše, navedeno je da Fiat izbacuje novog Punta koji će biti proizveden u Poljskoj, te se nadamo da će s ovim modelom Fiat kompanija imati više sreće.
#2 Renault Clio – učestali brojni kvarovi svih serija automobila
Iako je Renault Clio koji se prvi put proizveo 1980. godine, dva puta proglašen za najbolji evropski automobil godine – 1991. i 2006. godine, statistički podaci tokom narednih godina pokazali su da ovaj model automobile veoma često ima problem sa različitim kvarovima.
Najslabije tačke su mu kočnice, elektronika, dok u poslednje vreme veoma često dolazi i do kvarova automatskog menjača. Dobra vest je da su kvarovi na motoru veoma retki.
Kod modela Renault Clio 1.2 najčešći problem predstavlja zupčasti kaiš, čije se menjanje preporučuje na 5 godina ili pređenih 40.000 kilometara kako ne bi došlo do kvara motora.
Renault Clio 1.5 svih serija ima problem sa pumpom, dok se po ovom kvaru posebno ističu oni modeli proizvedeni zaključno sa 2001. godinom.
Automobili novije generacije prekomerno troše ulje, dok je u nekim slučajevima primećen učestali kvar elektronike za zatvaranje gepeka, tako da prtljažnik ne može da se otvori.
#3 Peugeot 308 – brojne zamerke na račun prve generacije ovog modela
Peugeot 308 se proizvodi od 2007 godine, a trenutno je aktuelna druga generacija ovog automobila. Vlasnici Peugeot 308 prve generacije imaju brojne zamerke na račun performansi ovog modela i važi za jedan od najnepouzdanijih iz ove klase automobila.
Kvarovi koji su najučestaliji su iznenadno pražnjenje akumulatora kod modela generacije 2008 i 2009, dok su kod onih proizvedenih 2010. i 2011. godine najčešće greške pokazivača temperature rashladnog sistema, kvar na električnom krovnom otvoru, učestali problemi sa svećicama, kao i kvar električne pumpe goriva.
Ovi kvarovi se u najvećoj meri odnose na model prve generacije, dok je Peugeot 308 druge generacije značajno unapređen i većina ovih kvarova je sanirana.
#4 Dacia Logan – niskobudžetni automobil sa brojnim kvarovima
Ovaj automobil rumunske kompanije prvi put je proizveden 2004. godine i važi za mali niskobudžetni automobil iz B segmenta. Iako ima brojne kvarove, njegovo održavanje je relativno pristupačno, a auto delovi su znatno jeftiniji nego kod drugih automobila.
Kao najčešći problem na ovom automobilu, javlja se loša zvučna izolacija i to što ne poseduje ESP. Veoma su česti i kvarovi pumpe za gorivo koja može oštetiti motor, a kod onih modela koji imaju rashladni sistem servo volana stvara veliku buku.
Dacia Logan sa motorom 1.4 i 1.6 MPI često može prijavljivati greške na TDC senzorima. Veliki broj automobila takođe je imao problem sa vetrobranskim staklom koje se odlepljuje po ivicama zbog nekvalitetnog lepka.
Kod modela na samom početku proizvodnje, koja su proizvedena do 2006. godine, dolazi do površinske korozije usled loše antikorozivne zaštite, do škripanja delova u unutrašnjosti automobila, kao i do čestog lomljena ručki za podešavanje naslona sedišta. Takođe, instrument tabla se veoma često sama od sebe restartuje i nakon toga pokazuje netačne podatke.
Zato, kada želite da uzmete novi auto, obratite pažnju na to koje su odlike kvalitetnih automobila na tržištu, te prema njima odaberite sebi savršen primerak.
Nadamo se da smo vas ovim tekstom informisali o automobilima koji su najpodložniji kvarovima, te da ćete pri kupovini sledećeg automobila imati ovo na umu.Ukoliko želite da saznate više lifestyle novosti i informacija iz sveta automobila, pratite Autopress magazin.