
Brend je ono što prodaje i ljudima donosi najveću vrednost prilikom kupovine. Mali je broj ljudi koji potpuno odudara od ovoga, račujaći i kupce širom Novog Sada, Vojvodine i cele Srbije.
Marketing i komunikacione aktivnosti zajednički utiču kroz strategiju kreiranja brenda sa ciljem da se stvori dodatna vrednost za kupca prilikom kupovine.
Odabirom određenog proizvoda, birate i jedan poseban stil života, sistem vrednosti i okrećete se ka identitetu i imidžu brenda. Svoje mesto su pronašli mnogi poznati domaći i svetski brendovi u novosadskom tržnom centru, dok njihovi prodavci strpljivo čekaju svoje posetioce zarad prodaje.
Odlučili smo da i sami odvojimo nekoliko poznatih brendova iz različitih industrija i malo detaljnije vas upoznamo sa njima.
DM – najopremljenija drogerija u Srbiji
DM je nastao 1973. godine i predstavlja lanac maloprodajnih objekata, gde kupci širom Evrope mogu pronaći kozmetiku, artikle za zdravstvenu negu, hranu, piće i proizvode za domaćinstvo.
Zaposlenih je preko 60.000 u više od 3.700 prodavnica u čak 14 evropskih zemalja, dok se sedište kompanije nalazi u nemačkom gradu Karlsrueu. Osim svog efikasnog poslovanja, brend DM je prepoznatljiv po visokom nivou društvene posvećenosti i neizraženim hijerarhijskim strukturama.
Gec Verner, osnivač komapnije utemeljio je ideologiju kompanije, koja kaže da je dobrobit zaposlenih važnija od profita kompanije.
Prema sprovedenom istraživanju The Employer Branding Agency, DM je proglašen za najboljeg poslodavca u industriji kozmetike i nege u Srbiji.
H&M – omiljeni brend garderobe
Od kada je 2013. godine švedski brend H&M otvorio svoju prvu prodavnicu u Srbiji, gotovo da ne prestaje zainteresovanost za njihovom garderobom. Pružaju odličan odnos cene i kvaliteta, dok uspešno posluju u preko 50 zemalja sveta.
Osnivač komapnije, Šveđanin Erling Person je nakon posete SAD-a 1947. godine, odlučio da otvori svoju prvu prodavnicu odeće, zato što je na licu mesta imao prilike da vidi koliko uspešno mogu poslovati maloprodaje sa velikom ponudom.
Na samom početku, garderoba je bila namenjena isključivo ženama, što se kasnije promenilo, pa su u asortiman uključene i muške stvari.
Čvrsti temelji kompanije izrađeni su na poslovnom konceptu koji glasi: “Moda i kvalitet po najpovoljnijoj ceni”.
Ostale vrednosti se odnose na jednostavnost, timski rad, preduzetnički duh, svest o troškovima i težnja ka stalnom napredovanju. Kompaniju je utemeljio Erling Parsons, dok se i dan danas istim načelima vodi njegov unuk Karl Johan Parsons, kao generalni direktor kompanije.
Deichmann – lider na tržištu obuće u čitavoj Evropi
Deichmann je bio i ostao porodični biznis, a generacije koje ga trenutno vode ne planiraju da menjaju dosadašnju uspešnu formulu. Moto kompanije glasi: “Kompanija mora služiti ljudima”, a porodica koja vodi biznis i vrhovni menadžment kompanije realizuju da ovo ne bude samo puko slovo na papiru.
Kompanija Deichmann osnovana je 1913. godine u nemačkom okrugu Rur od strane bračnog para Henrika i Džuli.
Tada je to bila mala lokalna prodavnica obuće, da bi danas prerasla u lidera na tržištu, ne samo kada je u pitanju Nemačka, već i čitava Evropa. Nakon Drugog svetskog rata kompanija doživljava vrtoglavi rast i ubrzo se u godinama koje slede širi internacionalno.
Deichmann je posvećen društvenoj odgovornosti i pomoći ljudima kojima je potrebna, dok se istovremeno trudi da kupcima u Vojvodini i celoj Srbiji pruži najbolji mogući odnos cene i kvaliteta, takođe prateći modne trendove.
Gigatron – domaći brend sa ideologijom po uzoru na zapadni model
Gigatron je svima dobro poznat brend bele tehnike, IT uređaja, elektronike i ostale opreme, koji je na liderskoj poziciji u Srbiji. Ova mlada kompanija nastala je 2003. godine na Banovom brdu i imala 2 zaposlena, da bi se danas proširila na veliki broj radnji širom zemlje i brojala preko 1.000 zaposlenih.
Kompanija Gigatron je razvila brend koji se temelji na uzoru koji već godinama uspešno funkcioniše na zapadu.
Na našem tržištu se izdvaja prema sledećim stavkama:
- odlična ponuda artikala;
- napredni oblici komunikacije u odnosu prema potrošačima;
- stručnost osoblja;
Gigatron se potrudio da se njihovi maloprodajni objekti nalaze u svim većim tržnim centrima u Srbiji, tako da potrošači mogu lako doći do željenih proizvoda. Posebne pogodnosti za kupce ogledaju se u čestim dnevnim i nedeljnim akcijama, rasprodajama, program Gigatron bodova i Loyality kartice.
McDonalds – najlepše za kraj
Ne postoji ništa bolje nego kada se na kraju kupovine počastimo dobrom klopom, a zna se da se najbolje uvek jede u McDonalds restoranima brze hrane. Braća Ričard i Moris McDonald uveli su revolucionarni koncept u ugostiteljstvu osnivanjem svojih prvih restorana 1940. godine.
Ideja je bila da svaki obrok bude savršeno isti, proizveden po identičnom principu, kao i da svi zaposleni u lancu proizvodnje imaju svoj poseban zadatak.
Od braće McDonald franšizu otkupljuje preduzetnik Rej Krok i proširuje celokupan biznis. U Srbiju prvi McDonlads stiže 1988. godine i od tada imamo prilike da uživamo u čarobnom spoju mirisa i ukusa koji pružaju čuveni hamburgeri, pomfrit i ostale poslastice.
Vrednosti kompanije zastupljene svugde u svetu jesu: savršen kvalitet, ljubazna usluga i čistoća u objektima.
Ovo su samo neki od poznatih brendova čije ispostave mogu posetiti Novosađani, svi slučajni i namerni prolaznici. Nadamo se da smo uspeli bliže da vas upoznamo sa njima i zainteresujemo još više za dalje istraživanje. Srećna kupovina!